Roadtrip 2016 Great Britain dag 1

13 juli 2016 - Leeuwarden, Nederland

Bestemming onbekend.

Nou we zijn er klaar voor! De motor is bepakt, de navigatiesystemen ingesteld, de camera's uitgelijnd en de pakken in het vet gezet. Vanmiddag vertrekken we voor onze eerste gezamenlijke ontdekkingsreis naar......Great Britain.

Voor Gabriele is het nog één groot mysterie waar we naar toe gaan. De afgelopen maanden heb ik erg mijn best moeten doen om dit mysterie in stand te houden .

Om 15:40 zijn we dan eindelijk vertrokken. Gabriele werd met de minuut zenuwachtiger en snapte niet waarom we alsmaar niet weg gingen.  Onderweg hield Gabriele de richting goed in de gaten, en was ze er vrij snel achter dat we niet naar Duitsland gingen. Dan moet het België zijn, dacht ze. Even na 19:00 reden we Hoek Van Holland binnen en had ze inmiddels op de bordjes Engeland zien staan. Dat we per schip naar Engeland zouden gaan had ze echter totaal niet verwacht. Rond 20:00 waren we aan boord, was de V-strom vast gezet en konden we onze hut inspecteren. Daarna gingen we de rest van het schip verkennen en kijken hoe we de haven van Hoek Van Holland uitvoeren. Rond 22:30 was het tijd om terug naar de hut te gaan en te proberen om een paar uurtjes te slapen.