Roadtrip 2016 Great Britain dag 3

16 juli 2016 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen zijn we rond negen uur, met een volle maag van het "full English breakfast", vertrokken uit the Sycamore Guesthouse.  Om even wat afstand af te leggen namen we eerst weer een stuk snelweg. Onze eerste stop voor vandaag was Durham, waar we Durham Cathedral en Durham Castle bezocht hebben. Dit is één van de filmlocaties geweest voor Zweinstein uit de Harry Potter films. De volgende stop was Alnwick waar we Alnwick Castle  van buiten bezichtigd hebben. Ook dit kasteel was een filmlocatie voor Zweinstein. We zijn hier niet naar binnen geweest van wege de enorm hoge entreeprijs en de beperkte tijd die we hadden. Ze zijn er blijkbaar nog niet echt voorbereid op toeristen, want je kon er alleen een toegangskaartje kopen wat een jaar lang geldig is. We vervolgden onze route door een schitterend heuvellandschap met prachtige vergezichten. Weldra bereikten we de Schotse grens, waar een enorm harde wind stond. Na een fotosessie vervolgden we onze reis naar de eindbestemming voor vandaag, Edinburgh. Om 18:30 arriveerden we op de plaats van bestemming waar we de nacht zullen doorbrengen in een studentenkamer. Na het inchecken zijn we eerst wat gaan eten, en hebben we het centrum verkend. Edinburg is een ontzettend volgebouwde stad met hoge gebouwen, dus voor de beste foto's moet je het hoger op zoeken. Dat hebben we dus gedaan middels een reuzenrad. Helaas was het er niet zo druk, dus bleven we niet even bovenin stil hangen. Even na negenen besloten we terug te gaan naar onze kamer zodat we nog even ons verhaal konden schrijven en vroeg naar bed konden gaan. Helaas stopte het internet er na een paar minuten al mee. Dan eerst het verhaal maar op papier zetten, en morgen een nieuwe poging doen.

• Vertrek pension The Sycamore Guest House (York): 09:00
  • Grenspassage Schotland: 15:55
  • Aankomst Hostel Mansion Festivals Fountainbridge (Edinburgh): 18:30
  • Dagafstand: 377 km
  • Weer: Zwaar bewolkt, harde wind en enkele regenbuien.