Roadtrip 2016 Great Britain dag 4

16 juli 2016 - Munlochy, Verenigd Koninkrijk

Helaas hebben we een erg slechte nacht gehad door de luidruchtige stappers, die terug kwamen. Toen ze eindelijk rustig waren werden we opgeschrikt door het oorverdovende kabaal van het brandalarm. Afgezien van "de stappers" stonden alle gasten met hun slaperige hoofden op de gang. Na enkele minuten stopte het alarm en konden we proberen nog een paar uurtjes rust te pakken.  Rond 09:00 zaten we weer op de motor om Schotland verder te verkennen. Na 70 km op de snelweg gereden te hebben doken we de "plattelands weggetjes" in. Om 10:15 was het tijd voor een bakje koffie / verse jus met  "Dutch Apple Cinnamon pie"  (op z'n schots dan ;-)  ).  Na dit verlate ontbijtje reden verder richting the Highlands. Het landschap werd langzaam aan ruiger, de rivieren groter en wilder en de heuvels moesten steeds meer plaatsmaken voor bergen. Vonden we gisteren al dat de wegen net een kermisattractie waren, werd er vandaag nog even een flinke schep bovenop gedaan. Helaas kregen we in de middag weer te maken met enkele buien, maar dat is natuurlijk wel hetgeen het hier zo mooi groen maakt.  Rond het eind van de middag verscheen op de Garmin onze eindbestemming, maar gezien het feit dat we nog wat extra tijd hadden gingen we eerst nog maar een "rondje" om Loch Ness heen!  Ja we hebben vandaag veel monsters gezien, maar Nessie zat er niet bij.  Om 18:45 arriveerden we bij de Bed and Breakfast waar we vannacht zullen slapen. Het echtpaar die het B&B runt woont hier al 54 jaar en heeft er duidelijk veel werk en liefde in gestoken. Ik weet zeker dat we hier wel een rustige nacht zullen hebben.

• Vertrek Hostel Mansion Festivals Fountainbridge (Edinburgh): 09:00
  • Aankomst Bed & Breakfast Orcadia B&B : 18:45
  • Dagafstand: 405 km
  • Weer: Bewolkt en regenachtig
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Doetze:
    17 juli 2016
    Leuke verslagen en prachtige foto's. Mooi land, Schotland. Geniet er van!